FAQ

Jak zarejestrować się w systemie?
Żeby korzystać z rowerów, musisz wypełnić formularz rejestracyjny na stronie internetowej systemu rowerów miejskich, zaakceptować regulamin i nowo utworzone konto doładować tzw. „opłatą inicjalną” w wysokości minimum 20 zł. Jak tylko kwota wpłynie na konto – można już dokonywać wypożyczeń.

Jak wypożyczyć rower?
W przypadku stacji nowego typu:
Wystarczy podejść do terminala, dokonać identyfikacji (przy pomocy numeru telefonu komórkowego oraz numeru PIN lub zarejestrowanej karty zbliżeniowej), nacisnąć przycisk „Wypożycz” i postępować zgodnie ze wskazówkami na wyświetlaczu. Rower zostanie automatycznie zwolniony z elektrozamka. Gdy rower jest zabezpieczony linką, należy dokonać identyfikacji przy terminalu, nacisnąć przycisk „Wypożycz” i postępować zgodnie z instrukcją lub zadzwonić na infolinię. Zamek szyfrowy odblokowuje się za pomocą otrzymanego 6-cyfrowego kodu, wyświetlonego na ekranie terminala. Kod należy ustawić (zależnie od typu obejmy) od lewej do prawej strony – na wysokości wypukłej kreski na obejmie, bądź również od lewej do prawej strony – pomiędzy dwoma białymi kropkami.

W przypadku stacji starego typu:
Po podejściu do terminala należy dokonać identyfikacji (przy pomocy numeru telefonu komórkowego lub zarejestrowanej karty zbliżeniowej oraz numeru PIN). Menu składa się z trzech opcji: 1. Wypożycz rower; 2. Sprawdź środki; 3. Rejestracja karty – RFID. Następnie pojawia się komunikat: „Proszę wybrać numer zamka” oraz zamki, przy których są dostępne rowery. Wpisujemy odpowiednią liczbę. Po zatwierdzeniu wypożyczenia pojawi się kod do obejmy. Po wyborze stanowiska należy podejść do roweru, wcisnąć znajdujący się na obudowie stojaka przycisk i wyciągnąć rower z zamka – Sygnał potwierdzi wypożyczenie roweru.

Jak zwrócić rower?
Wystarczy wprowadzić rower do elektrozamka. W celu upewnienia się, że zwrot został zakończony pomyślnie, należy dokonać jego weryfikacji na swoim koncie użytkownika.

Co zrobić, kiedy na stacji nie ma wolnego stojaka do wstawienia roweru?
W przypadku, gdy zwrot roweru nie jest możliwy w stacji dokującej, należy przypiąć rower linką szyfrującą do ucha wybranego stojaka (stacje nowego typu), poziomej części stelaża na której umieszczone są elektrozamki (stacja starego typu) lub innego roweru, a następnie dokonać prawidłowego zwrotu – identyfikując się przy terminalu, naciskając przycisk „Zwrot” i postępując zgodnie z wyświetlanymi instrukcjami (stacje nowego typu) lub dzwoniąc na infolinię (stacje starego i nowego typu).

Skąd wiedzieć, że zwrot nastąpił prawidłowo?
Aby sprawdzić, czy rower został poprawnie zwrócony, należy zalogować się na swoim koncie użytkownika poprzez serwis internetowy lub aplikację mobilną. Poprawność zwrotu można również zweryfikować przy terminalu lub dzwoniąc na infolinię.

Ile rowerów mogę wypożyczyć jednocześnie?
Ilość rowerów które można wypożyczyć jednocześnie zależna jest o posiadanej taryfy. W przypadku standardowego konta użytkownika są to maksymalnie 2 rowery jednocześnie, posiadacze Szczecińskiej Karty Rodzinnej zarejestrowanej w systemie Bike_S mają możliwość wypożyczenia maksymalnie 4 rowerów jednocześnie. Dla każdego roweru system osobno nalicza czas wypożyczenia, dlatego nie trzeba oddawać wszystkich jednośladów w tym samym momencie.

Co zrobić, jeśli mam problem z wypożyczeniem lub zwrotem roweru przy terminalu?
W przypadku problemów z przeprowadzeniem dowolnej operacji przy terminalu nowego typu, prosimy o kontakt z CC systemu rowerów miejskich. Pozwoli to szybko i sprawnie przeprowadzić wybraną operację.

Jak włączyć lampę roweru miejskiego?
Lampy rowerów Bike_S zasila znajdujący się na szprychach koła magnes który wytwarza prąd w momencie spotkania się z lampką. Wystarczy zatem, że rowerzysta zacznie pedałować, a lampa oświetli mu drogę.

Czy zarejestrowany w systemie Bike_S mogę korzystać z systemów operowanych przez Nextbike?
System Bike_S jest kompatybilny z systemami, w których operatorem jest firma Nextbike Polska. To oznacza, że rejestracja w jednym z nich, daje dostęp do pozostałych systemów rowerowych, bez dodatkowych formalności – według lokalnego cennika.

Jak identyfikować się przy wypożyczeniu za pomocą karty zbliżeniowej zamiast numeru telefonu i PIN-u?
Dla uproszczenia procesu wynajmowania rowerów, identyfikacji można dokonać za pomocą każdego urządzenia, które posiada funkcję bezdotykowego identyfikatora. Wystarczy przy pierwszym lub każdym kolejnym wypożyczeniu podać w terminalu swój numer telefonu i PIN, a następnie przyłożyć kartę do czytnika. Przy kolejnym wypożyczeniu można już identyfikować się przy terminalu za pomocą tej karty. Istnieje możliwość logowania się wyłącznie za pomocą karty, bez podania PIN-u – w tym celu należy odznaczyć opcję „Przy każdym wypożyczeniu i zwrocie ze względu na bezpieczeństwo proszę pytać mnie o mój PIN” w zakładce „Hasło” na swoim koncie.

Po jakim czasie od zakończenia jazdy i zwrocie roweru można ponownie w tej samej stacji wypożyczyć kolejny jednoślad?
Inny rower można wypożyczyć od razu. Jeśli jednak użytkownik chce wypożyczyć ten sam rower – powinien odczekać 3 minuty.

Czy mogę zrobić przerwę w przejażdżce i zostawić rower na kilka minut?
Oczywiście, jednak najważniejszy w tym przypadku jest zdrowy rozsądek. Nie zostawiajmy rowerów w miejscach odosobnionych czy „ryzykownych” i przypinajmy je odpowiednio linką z zamkiem szyfrowym do stałych, solidnych elementów, a na pewno nic się nie stanie. Uspakajamy też, że inna osoba nie będzie mogła takiego roweru – przypiętego na chwilę, w trakcie podróży, na zamek szyfrowy – wypożyczyć za pomocą aplikacji mobilnej ani QR kodu, ponieważ w systemie rower będzie widniał jako wynajęty.

Ile kosztuje korzystanie z rowerów?
Cennik, obowiązujący w systemie Bike_S – Szczeciński Rower Miejski jest dostępny tutaj. Opłata inicjalna, będąca równocześnie pierwszą wpłatą na poczet wypożyczeń, wynosi 20 zł. Żeby konto rowerzysty miejskiego było aktywne (czyli umożliwiało korzystanie z rowerów), musi znajdować się na nim minimum 10 zł.

Jak doładować konto?
Po zalogowaniu się do swojego profilu na www.bikes-srm.pl należy w zakładce „Sposób płatności” przejść do szybkiej płatności, wybierając daną kwotę. UWAGA: Tytuł przelewu jest dedykowany dla konkretnej płatności i bardzo ważny dla identyfikacji wpłaty.

Jak doładować swoje konto kartą z możliwością obciążenia (np. karty kredytowej)?
Jeśli podczas rejestracji, wybrano płatność kartą z możliwością obciążenia – opłata za każdą jazdę rowerem będzie pobierana automatycznie. Dodatkowo użytkownik posiada możliwość przypisania takiej karty do konta za pomocą kontaktu z CC oraz przy pomocy aplikacji mobilnej w każdym momencie nie tylko przy rejestracji.

Dokonałem płatności, ale moje konto nie jest aktywne – dlaczego?
Prawdopodobnie przelew nie został jeszcze zaksięgowany. Godziny księgowania przelewów zależą od banku, w którym użytkownik posiada konto.

Czy mogę zmienić wybraną przy rejestracji formę płatności? Jak to zrobić?
W każdej chwili można zmienić wybraną formę płatności. W tym celu należy skontaktować się z CC.

Dokonałem płatności, raz wypożyczyłem rower i moje konto jest znów nieaktywne. Dlaczego?
Prawdopodobnie na koncie użytkownika znajduje się mniej niż 10 zł (kwota potrzebna, by było aktywne – umożliwiało korzystanie z rowerów). W związku z tym, operator rekomenduje zasilanie konta kwotą wyższą, niż 10 zł.

Co zrobić, jeśli naliczono mi nieodpowiednią opłatę?
Przede wszystkim nie należy się denerwować. Jeśli kwota, jaką system naliczył za korzystanie z roweru, nie jest adekwatna do stanu faktycznego – należy po prostu złożyć reklamację, wysyłając wiadomość poprzez formularz kontaktowy na stronie www.bikes-srm.pl. Na jej rozpatrzenie mamy maksymalnie 14 dni, ale postaramy się odpowiedzieć tak szybko, jak będzie to możliwe. Jeśli po weryfikacji okaże się, że system popełnił błąd, cała nieodpowiednio naliczona suma zostanie zwrócona.

Mam problem z działaniem stacji lub zauważyłem usterkę – co mogę zrobić?
Będziemy wdzięczni za przekazanie informacji (zawierającej numer problematycznej stacji lub roweru oraz elektrozamka) poprzez wysłanie wiadomości na fanpage’u Bike_S Szczeciński Rower Miejski na Facebooku, wiadomości poprzez formularz kontaktowy na stronie www.bikes-srm.pl lub dzwoniąc na infolinię. Serwis sprawdzi problem i usunie ewentualną usterkę najszybciej, jak tylko będzie to możliwe.

Czy do roweru miejskiego mogę doczepić fotelik dziecięcy?
Rowery Bike_S nie są przystosowane do montowania foteli dziecięcych, ani do przewożenia pasażerów.

Co zrobić, jeśli wypożyczony rower został skradziony?
W przypadku kradzieży roweru dokonanej podczas użytkowania, użytkownik ma obowiązek powiadomić o tym niezwłocznie CC oraz zgłosić to na najbliższym Komisariacie Policji.

Mam problem z wypożyczeniem. Po podaniu numeru telefonu i PIN-u jestem proszony o podanie numeru karty kredytowej tak, jakbym musiał rejestrować się od początku. Co zrobić?
Normalnie w trakcie identyfikacji nie powinna pojawić się prośba o numer karty kredytowej. Taka sytuacja może się zdarzyć, gdy np. użytkownik poda błędny numer telefonu. Najlepiej od razu zadzwonić do CC, gdzie konsultant postara się zidentyfikować i rozwiązać problem.

Na stacji nie ma żadnego roweru – dlaczego?
Zespoły relokacyjne Bike_S przewożą rowery 7 dni w tygodniu, żeby na bieżąco uzupełniać braki na stacjach. Nie jesteśmy jednak w stanie zagwarantować, zwłaszcza w szczycie, że na każdej stacji zawsze dostępny będzie rower. Co oczywiście nie znaczy, że pracownicy Bike_S nie będą się starać, żeby tak nie było.

Czy będą powstawać kolejne stacje?
Z naszej strony możemy zadeklarować, że jako operator systemów podejmujemy liczne działania, mające na celu rozbudowę systemu o stacje sponsorskie, uruchamiane we współpracy z lokalnymi przedsiębiorcami.

Czy korzystanie z serwisu internetowego zwłaszcza przy logowaniu i płatnościach jest bezpieczne?
Strony logowania, rejestracji i „Twoje konto” są szyfrowane przez SSL, co widać poprzez link po wejściu na każdą z nich. Strony, uruchamiające aplikację z Nextbike API są dodatkowo szyfrowane, ale działają na zasadzie iframe, stąd nie widać tego w adresie. Dodatkowo zostało włączone i wymuszone szyfrowanie dla całego serwisu. Gwarantujemy więc, że korzystanie ze strony jest 100% bezpieczne na każdym etapie.

Czy konto którego dotychczas używałem/am będzie aktywne?
Oczywiście konta użytkowników zostały przeniesione do nowego systemu.

Czy środki które miałem/am na koncie przepadły?
Środki które były dostępne na koncie również zostały przeniesione.

Co zrobić jeśli nie posiadam karty kredytowej ani konta bankowego, a chcę doładować konto w systemie rowerów miejskich?
Wszyscy Użytkownicy Bike_S posiadają możliwość dokonania płatności gotówką w Wydziale Parkowania i Roweru Miejskiego w Szczecinie przy al. Wojska Polskiego 105 w godzinach 8:00 – 16:00 (kasa SPP).

Gdzie mogę zgłosić się w celu uzyskania Karty SKA?
Procedura uzyskania karty SKA zawarta jest na stronie internetowej.

Czy jeśli posiadam kartę Multisport mogę skorzystać z promocji z nią związanych również w systemie BIKE_S?
Obecnie nie jest to możliwe, System Bike_S nie jest objęty promocją MultiSport. O wszelkich zmianach będziemy informować za pośrednictwem strony www oraz profili na mediach społecznościowych.

Co zrobić jeśli moje poprzednie konto nie zostało przeniesione do nowego systemu rowerów miejskich?
W takim wypadku zaistniałą sytuację należy zgłosić po przez formularz kontaktowy na stronie www.bikes-srm.pl

Jak długo mogę wypożyczać rower?
Rowery w systemie Bike_S można wypożyczać maksymalnie dwanaście godzin, po rozpoczęciu dwunastej godziny wypożyczenia doliczana jest kara w wysokości 200 zł

Nie mam ukończonych 18 lat, a chciałbym skorzystać z rowerów miejskich co w takim wypadku zrobić?
Osoby, które ukończyły 13 lat, a nie ukończyły 18-go roku życia (zwane dalej małoletnimi), są zobowiązane przed zawarciem Umowy do przekazania Operatorowi pisemnej zgody co najmniej jednego z rodziców lub opiekunów prawnych na zawarcie Umowy oraz oświadczenia o przejęciu przez nich odpowiedzialności z tytułu ewentualnych szkód, powstałych w szczególności w związku z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem Umowy oraz pokrywania bieżących zobowiązań określonych w Tabelach Opłat i Kar. W oświadczeniu rodzice lub opiekunowie prawni muszą zobowiązać się do uzupełniania konta małoletniego w Systemie Bike_S, w taki sposób aby w momencie wypożyczenia konto było aktywne. Do zachowania pisemnej formy czynności prawnej Opiekun zobowiązany jest złożyć własnoręczny podpis na zgodzie. Zgoda musi być wysłana drogą elektroniczną na adres e-mail: bikes@bikes-srm.pl, pocztą lub złożona osobiście w Wydziale Parkowania i Roweru Miejskiego. Dodatkowo osoba małoletnia powinna posiadać ważną kartę rowerową lub prawo jazdy odpowiedniej kategorii.

Pogoda Szczecin

dziś, czwartek, 19 października 2017

11º

Ciśnienie 982.05 hPa,
Wiatr 3.22 km/h

17º

13º

13º

Pełna mapa stacji